25 Ocak 2014 Cumartesi

SEO Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir?

Bilindiği üzere seo‘yu; site içi seo ve site dışı seo olarak ikiye ayırıyoruz.Bu makalede belirtmek istediğim konu ise İçerik bazlı site içi SEO tekniklerinden olan anahtar kelime yoğunluğu‘dur.Anahtar kelimelerimizi içeriklerimizde nasıl kullanmalıyız, ne derece kullanmalıyız bununla ilgili bilgiler vericem. Bilgileri vermeden önce şunları söylemekte fayda var belirlediğiniz anahtar kelimenin site içerisindeki yoğunluğu oldukça önemlidir.Fazlası zararlıdır, spam olarak algılanmanıza yol açabilir. Azı işinizi görmez ortasını tutturmak lazım.
Bununla ilgili rakamlar ise anahtar kelimezin rekabet gücüne göre değişir. Şöyleki bizim yarıştığımız seo kelimesindeki siteler ile bayrak direği kalimesi arasındaki rekabet farkı iyi bir örnektir sanırım. Seo kelimesinde anahtar kelime yoğunluğunuz %3-4 ü geçmemeli iken bayrak direği kelimesinde ise %7-8 lere kadar yolu vardır. Bu oran rekabet oranı yüksek kelimelerde dahada düşebilir.Tabiki bu oranlarda dikkat edilmesi gereken başka hususlarda var, mesela sitenizin yaşı,aldığınız backlinkler, içeriğiniz kısacası sitenizin trustran değeri önemlidir. Bununla ilgilide örnek verecek olursak mesela bazen bakıyorum seo kelimesinde ilk sıradaki sitelere anahtar kelime yoğunlukları benim siteme göre çok fazla, onlara göre benim sitemde anahtar kelime kullanma oranımı ayarlamam çok yanlış olur.Ben siteyi açalı 1 ay olmuşken 6 yıllık site ile aynı oranda anahtar kelime kullanırsam bu beni filtreye sokabilir.Bu yüzden rakip sitelere bakıp anahtar kelime oranınızı ona göre ayarlamanız çok tehlikeli bir harakettir.Kısacası bununla ilgili söylediğim kriterlere dikkat edilerek kelimenize göre anahtar kelime yoğunluğu ayarlamanızda fayda vardır.

Favicon SEO İlişkisi Nedir?

Favicon adres çubuğunda web sitesinini isminin sol tarafında 16×16 boyutlarındaki küçük icolara diyoruz.Bir harfi bi logoyu yada herhangibi bir resmi favicon olarak kullanabiliriz. Örnek verecek olursak Facebook’a girdiğiniz zaman adres şubuğunda  simgesini görürsünüz.Bu facebook’un kullandığı favicondur. Faviconları çizim programlarıyla yapabildiğimiz gibi online hizmet veren web sitelerindende oluşturabiliriz. www.favicon.cc bunlardan birtanesi, bu siteden renklerini ayarlayarak boyutunu ayarlayarak birfavicon oluşturabilirsiniz. Yerli malı olsaydı sizi gavura yönlendirmezdim ama malesef Türkler henüz böyle bir site yapmadı. Ama bilgisayardaki resminizi favicon olarak kullanacaksanız eğer bu siteden resimlerinizi favicon a çevirebilirsiniz.( http://www.sitesimgesi.com/ ) Şimdi Tüm bunları yaptınız diyelim,favicon oluşturdunuz sitenize nasıl ekleyeceksiniz ? Onda hemen anlatalım kısa bir şekilde.Sitenizde <head> </head> kodlarının arasına <link rel=”shortcut icon” href=”favicon.ico”> bu kodu eklemeniz yeterli.Favicon dosyanızıda ana dizine atıcaksınız tabiki. Favicon isminizi kafanıza göre değiştirebilirsiniz.

Favicon’un seo ile ilişkisi ?
Favicon’un seo ile ilişkisi çoğu otorite tarafından kabul edilen birşey. Kesin birşey hiçbirşey için söyleyemeyiz, sonuçda google’ın açıkladığı birşey yok.Kendi tecrübelerimizden oluşturduğumuz teknikler var.  Neyse neden favicon seo yu etkiler ne derece etkilidir onuda anlatayım. Favicon direkt olarak seo ya etki eden çok önemli bir unsur değildir. Devede tırnak sayılacak dereceden bir etken. Favicon siteniziz kaliteli olduğunu belli eden bir etkendir. Favicon kullanımı yeni web teknolojilerinde kullanılmaya başlanmıştır. Bu iki unsurda seo açısından önemlidir.Her zaman dediğimiz gibi google kaliteli ve kullanıcının sevdiği siteleri sıramada üst sıralara taşır.Böyle düşünürsek favicon‘u neden kullanmamız gerektiğini anlıyoruz zaten. Yukardada belirttiğim gibi favicon seo da devede tırnak sayılabilecek bir unsur fakat unutmamak gerekirki seo ; sıralamada üst sıralara çıkmak için yaptığımız işlemler bütünüdür.Bu işlemlerden bir taneside favicon kullanmaktır.

23 Ocak 2014 Perşembe

Organik Hit Nedir?

Organik hit: Organik git dediğimiz kavram arama motorlarından gelen ziyaretçilerdir diyebiliriz. Örneğin bir kişinin organik hit nedir diye google da arama yapıp bu konuya gelmesi, seocuk.com için bir organik hittir.Aklınıza hemen şu gelebilir kullanıcı adres çubuğuna web sitemi yazsa ve siteme gelse bu inorganik hitmi olur ? Elbetteki hayır buda organik hittir. Organik hit nedir, bu sorunun cevabını bulduysak şimdi organik hit’in ne gibi faydaları vardır bunlara bakalım.

Organik hit’in faydaları ?
*Alexa sıralamanızı yükseltir.
*Google da üst sıralara çıkartır:
Organik hit google ın yeni algoritmasında(adının ne olduğunun hiçbir önemi yok, herkez bir isim veriyor ama inanın benim için hiç de önemli değil) web sitelerini sıralamada önem arzetmektedir.Kısacası seo açısından önemlidir.Neden önemlidir onu da açıklayayım, google sitenin backlinklerine bakıyor yüzlerce backlinki var yani insanlar bu siteyi öneriyor, birde hitine bakıyorki siteye doğru dürüst giren yok :) tabiki burda bir hinlik olduğunu anlayor. Bu yüzden seo uzmanı arkadaşlarımız artık backlink kadar organik hit e de önem veriyor.
Birde olayın şu yanı var. Organik hit bu kadar önemli olunca webmaster lar hemen organik hit’i nasıl elde edebilirim derdine düştüler.Ve bazı arkadaşlar organik hit programları piyasaya çıkarttılar,bu programlar çeşitli proxy listelerini kullanarak size organik hit sağlıyor. Hemen aklınıza gelmiştir diye düşünüyorum, bu programları kullanmak faydalımıdır ? Bu soruya hayır demek yanlış olur evet demek etik olmayacaktır belki ama birçok seo uzmanı bu programları kullanarak organik hit elde etmekte ve bununla sitesine katkı sağlamaktadır. Bu benim şahsi kanaatimdir bu tür programları kullanıp kullanmamak size kalmış birşey ama şunu söyleyeyim bu programları kullanacksanız eğer ince eleyip sık dokumalısınız bu programlar yüzünden -30,-60 cezası alan birçok kişi gördüm.

Organik hit buysa inorganik hit nedir ?
Kelime olayark yapay hit anlamına den gelir.Popup,iframe vs gibi yöntemlerle sitenize gelen ziyaretçiler inorganik hit  demektir.

21 Ocak 2014 Salı

Pinterest SEO Nedir?

En hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biri olan Pinterest, markanızın SEO çalışmaları için önemli bir fırsat olabilir.
Anahtar kelime, zengin metinler ve içerik pazarlama ile gerçekleştirilen SEO çalışmalarının yanında firmalar yeni bir bakış açısı olarak Pinterest kullanmaya başladı. Mesajlarınızı görsel olarak çekici yapan Pinterest; düzenli ve doğru yapılan paylaşımlar ile arama motorlarında üst sıralarda yer alma konusunda SEO çalışmalarına katkı sağlamaktadır.
Peki Pinterest’i  firmanızın SEO çalışmalarına katkısı olacak şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
1. Benzersiz bir içerik oluşturun:
Web siteleri, bloglar vb. internet araçları tekrarlanan değil; taze ve benzersiz içeriklerine göre derecelendirilmektedir. Pinterest ise dijital dünyadaki görsel platformlar arasında Youtube’dan sonra ikinci sıradadır. Bu nedenle SEO açısından önem taşıyan Pinterest hesabınızı diğerlerinin önüne çıkarmak için ilginç fotoğraf, grafik, video ya da tasarımlar kullanabilirsiniz.
2. İçeriğinize “backlink”ler ekleyin:
Pinterest gönderileriniz için başlık ve içerik oluştururken, web siteniz ya da bloğunuza yönlendiren bağlantılar (linkler) ekleyin. Böylece gönderilerinizi pinleyen takipçileriniz, web sitenizin trafiğini de arttıracaktır. Pinterest gönderilerinizde fırsat buldukça maksimum düzeyde link vermeye özen gösterin.
3. İçeriği anahtar kelimelerle zenginleştirin:
Varış sayfalarınızdaki ya da bloğunuzdaki anahtar kelimeler Pinterest gönderilerinizle oldukça ilgili olmalıdır. Anahtar kelimeleri seçerken başlık ve içerikle alakalı olmasına dikkat etmelisiniz. Böylece hedef anahtar kelime ile arama motoru sıralamalarında yükselmeniz mümkündür.
4. Web sitenize “Pin It” butonu ekleyin:
Blogunuza, web sitenize ya da diğer online sayfalarınıza “Pin It” butonu eklemeyi unutmayın. Böylece siz paylaştığınız içeriği Pinterest’e göndermeseniz bile ziyaretçileriniz sizin yerinize bunu yapmış olacaktır.
5. Takipçi oluşturun:
Tüm sosyal medya platformlarında takipçi oluşturmak oldukça zor ve zaman alıcıdır. Fakat takipçilerin artması arama motorları için iyi bir referans olmaktadır. Takipçileri olan takipçiler oluşturun. Onların gönderilerini beğenin ve yorum yapın. Böylece hesabınız diğer Pinterest kullanıcılarına göre daha aktif olacaktır.
6. Pinterest hesabınızı web siteleriniz ve diğer hesaplarınızla senkronize edin:
İnsanlar bazen aktif olduğunuz online platformların hepsine erişemez. Bu durum ürettiğiniz tüm içeriğin SEO açısından değerli olabilmesi için önemlidir. Bu nedenle Pinterest, Facebook, Google, Twitter, Youtube ve diğer tüm online hesaplarınızı web siteniz ya da bloğunuzla senkronize ettiğinizden emin olun.
7. Kategori özelliğini kullanın:
Pinterest’in kategori özelliği size arama motorun sıralamalarında üst sıralara çıkmak için bir kaynak belirlemefırsatı sunmaktadır. Bu nedenle Pinterest hesabınızı güncel ve temiz tutun, profilinizin ziyaretçilerin ihtiyaçlarını yanıtladığından emin olun.
Pinterest bir görsel paylaşım ağı olduğu için burada paylaşacağınız görseller firmanızı temsil edecek şekilde kaliteli olmalıdır. Bunun için bir tasarımcı ile çalışabilir ya da firmanızda çalışan birini bu iş için görevlendirebilirsiniz.
Sosyal medya gün geçtikçe SEO pazarlamacıları için daha önemli hale gelmektedir. Bu aşamada hızla büyüyen bir fotoğraf paylaşım platformu olarak Pinterest göz ardı edilmemelidir.

Linkedin SEO Nedir?

Birçok LinkedIn kullanıcısı, aramalarda gösterilen sonuçların rastlantısal olmadığının farkında değil. Halbuki bunun için Linkedin SEO amaçlı çalışmalarına epey önem vermek gerekiyor.
LinkedIn, profil optimizasyonlarını doğru bir şekilde yapan şirket ve kişilere, iş, müşteri ve daha fazlasını bulabilmeleri adına destek vererek, bazı profilleri diğerlerinden öncelikli hale getirmek için site içi algoritmalar kullanıyor.
Eğer LinkedIn sosyal ağını bu amaçlardan herhangi biri için kullanıyorsanız, site içi arama sonuçlarında görünürlük ilk önceliğiniz olmalı. Linkedin SEO uygulamaları ile profilinizin daha fazla görüntülenmesini sağlamak için aşağıdakileri yapabilirsiniz;
1) Profilinizi tam olarak doldurun
LinkedIn arama sonuçları sayfalarındaki yerinizi yükseltmenin en önemli yollarından birisi profilinizi tam olarak doldurmaktır. Bu sadece profilinizdeki arama-ilişkili anahtar kelimeleri tanımlamak için ekstra olanak sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda LinkedIn, yarım profillere nazaran tamamlanmış profillere daha fazla görünürlük sağlıyor.
Profilinizi tamamen doldurup doldurmadığınızdan emin olamayabilirsiniz. LinkedIn, her profil için tamamlanan bölümlerin yüzdesini ve hala bilgi eksikliği olan kısımları gösteren yardımcı bir araç sağlıyor.
2) Profilinizde arama için “alakalı” anahtar kelimeler kullanın
Profilinizi tamamlarken, LinkedIn’in iç arama sonuçlarında görünmesini istediğiniz anahtar kelimeler ekleyin. LinkedIn profilinizde hedeflediğiniz anahtar kelimeler, web sitenizde hedeflediğiniz uzun dönemli arama motoru optimizasyonu kelimeleri ile aynı olmamalı. Profilinizdeki anahtar kelimeler, potansiyel müşteri ya da işverenlerin LinkedIn arama çubuğuna muhtemelen yazacakları kelimeler olmalı.
Web sitenizde, uzun dönemli anahtar kelime kombinasyonları öngörebilirsiniz fakat potansiyel müşteri ya da işverenlerin LinkedIn arama çubuğuna girecekleri kelimeler arasında farklılıklar olabilir. Bu yüzden LinkedIn profilinizi optimize edin, hedef müşteri ve işverenleriniz gibi düşünüp, onların aratabileceğini düşündüğünüz anahtar kelimelere odaklanın.
3) Ağınızı genişletin
LinkedIn, farklı anahtar kelimeleri göz önünde bulundurmanın yanı sıra ağınızın genişliğine de bakıyor. LinkedIn, bu bağlantılar sadece ikinci ya da üçüncü dereceden olsa bile, arama yapan kullanıcı ile bağlantılı olan sonuçları göstermeyi tercih ediyor. Sonuç olarak, ağınızı genişleterek LinkedIn profilinizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırabilirsiniz. İlk olarak, önceki iş arkadaşlarınız, yöneticileriniz, müşterileriniz ve diğer bağlantılarınızı ağınıza eklemeye çalışın. Bu adımı tamamladığınız zaman, özellikle sizin profesyonel ilgileriniz ve özelliklerinizi paylaşan yeni bağlantılara ulaşarak LinkedIn arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmayı deneyebilirsiniz.
4) LinkedIn gruplarına katılın
LinkedIn gruplarına katılmak kişisel ve profesyonel ağınızın genişliği kadar güçlü bir görünürlük sağlayabilir. Yeni bağlantılar konusunda şansınız iyi gitmiyorsa, profil etkinliği düzeyini artırabilirsiniz. Katılacak grup bulmak için, ağınızdaki üyelerin katıldığı gruplara bakarak ve sektörünüzün anahtar kelimelerini kullanarak LinkedIn’de arama yapabilirsiniz. Bir grubun üyesi olduğunuz zaman, pozitif ve profesyonel bir katılım sağlamak için elinizden geleni yapın. Gruplarda aktif olmak, sadece gruplara katılmaktan daha fazla görünürlük sağlayacaktır.