Bilindiği üzere seo‘yu; site içi seo ve site dışı seo olarak ikiye ayırıyoruz.Bu makalede belirtmek istediğim konu ise İçerik bazlı site içi SEO tekniklerinden olan anahtar kelime yoğunluğu‘dur.Anahtar kelimelerimizi içeriklerimizde nasıl kullanmalıyız, ne derece kullanmalıyız bununla ilgili bilgiler vericem. Bilgileri vermeden önce şunları söylemekte fayda var belirlediğiniz anahtar kelimenin site içerisindeki yoğunluğu oldukça önemlidir.Fazlası zararlıdır, spam olarak algılanmanıza yol açabilir. Azı işinizi görmez ortasını tutturmak lazım.
Bununla ilgili rakamlar ise anahtar kelimezin rekabet gücüne göre değişir. Şöyleki bizim yarıştığımız seo kelimesindeki siteler ile bayrak direği kalimesi arasındaki rekabet farkı iyi bir örnektir sanırım. Seo kelimesinde anahtar kelime yoğunluğunuz %3-4 ü geçmemeli iken bayrak direği kelimesinde ise %7-8 lere kadar yolu vardır. Bu oran rekabet oranı yüksek kelimelerde dahada düşebilir.Tabiki bu oranlarda dikkat edilmesi gereken başka hususlarda var, mesela sitenizin yaşı,aldığınız backlinkler, içeriğiniz kısacası sitenizin trustran değeri önemlidir. Bununla ilgilide örnek verecek olursak mesela bazen bakıyorum seo kelimesinde ilk sıradaki sitelere anahtar kelime yoğunlukları benim siteme göre çok fazla, onlara göre benim sitemde anahtar kelime kullanma oranımı ayarlamam çok yanlış olur.Ben siteyi açalı 1 ay olmuşken 6 yıllık site ile aynı oranda anahtar kelime kullanırsam bu beni filtreye sokabilir.Bu yüzden rakip sitelere bakıp anahtar kelime oranınızı ona göre ayarlamanız çok tehlikeli bir harakettir.Kısacası bununla ilgili söylediğim kriterlere dikkat edilerek kelimenize göre anahtar kelime yoğunluğu ayarlamanızda fayda vardır.